Ik zie door alle groepsapps de berichtjes niet meer

Ik zie door alle groepsapps de berichtjes niet meer

‘Oh, heb je de klassen-app niet gelezen?’, vroeg de moeder van het klasgenootje van mijn oudste dochter me, toen we beduusd tot de ontdekking kwamen dat we het lichtje voor de lampion voor Sint Maarten niet bij ons hadden. Beteuterd keek mijn dochter mij aan. Deze dame heeft nu ondertussen wel de leeftijd bereikt dat ze ook zelf aan dit soort dingen kan denken. Alleen is mama daar ook best wel handig voor. De juf had ook niets gezegd, zo was haar excuus. Maar deze mama kan het met drie meiden ook niet altijd meer bijhouden en behappen. Papa ook niet trouwens…

 

Ik had iets op te biechten

Ik kon me verder ook niets voor de geest halen over een berichtje in het hightech ‘SocialSchools’, die juist is voor mededelingen als deze. Dus het is ons allen totaal ontgaan.

Schoorvoetend bekende ik de moeder van het klasgenootje dat ik me bewust afzijdig had gehouden van die klassen-app. Voor mij wordt daardoor de chaos alleen maar groter in plaats van overzichtelijker. Vorig schooljaar zat ik in maar liefst twee klassen-apps. Eentje voor de oudste en eentje voor de middelste. Ja, toegegeven, het kán soms heel erg handig zijn. Met de nadruk op soms. Echter leverde het mij vaker ook heel veel verwarring op. We hebben immers toch ook al die handige SocialSchool app? Die ons voorziet van alle belangrijke berichten en mededelingen? We don’t need no klassen-app!

 

Er was geen touw meer aan vast te knopen

Ik heb vorig schooljaar overigens leren te jongleren. En niet met van die vrolijk, gekleurde ballen! Nee, dat gebeurde in mijn hoofd met al die verschillende berichtjes die spontaan over- en weer in mijn hoofd dansten. Een mailtje van de BSO van de oudste en de middelste, nog eentje van de kinderopvang van de jongste erachteraan en om het nog wat overzichtelijker te houden, ook nog wat klassen-app berichtjes en SocialSchool mededelingen ertussen door. Is het dan heel gek dat ik af en toe een beetje de weg kwijt was? Dit was gewoon een overkill aan informatie waardoor ik het meeste gewoon niet meer op kon slaan. Alles liep door elkaar en ik haalde ook alles door elkaar. Niet bij te benen.

 

Ik houd het voor gezien

Dus nee, dit schooljaar geen klassen-apps voor mij. Volgend schooljaar gaat onze jongste ook naar school, alleen al de gedachte aan drie klassen-apps! Nee hoor, ik houd het voor gezien! Zonder al die groep-apps worden we ook al voldoende verwend met allerhande berichten en mailtjes uit alle hoeken en gaten. Als de kinderen dan zelf ook nog een beetje mee gaan denken, dan komen we er wel. Hoop ik…

 

Meer blogs van Judith:

Thuis tijdens de Coronacrisis

Thuis tijdens de Coronacrisis

Sinds iedereen geacht wordt thuis te werken en horeca en scholen gesloten zijn wegens het bevreesde coronavirus, zijn we min- of meer aan…

Weg met die zwangerschapskilo's!

Weg met die zwangerschapskilo's!

Kun je nog van zwangerschapskilo’s spreken als je al lang en breed ontzwangerd bent en je baby inmiddels richting de pubertijd gaat? Daar…

Ben je boos? Pluk een roos!

Ben je boos? Pluk een roos!

Oh ja, daar is die blik weer. Die vreselijke blik van afgunst! Mijn middelste dochter heeft hier met enige regelmaat last van. Wat zeg ik,…

Ik ben Judith: mama van drie meiden: 2012, 2014 en 2016. Passies: Schrijven/ fotograferen. Liefhebber van: Humor, Sarcasme, Lekker eten, Gezelligheid, Alleen zijn, Samen zijn, Zon, George Michael en nog zoveel meer! Guilty pleasure: Redbull. Quote: ‘Loslaten is de moeilijkste vorm van liefde’. Ik schrijf: vaak met een knipoog, soms rauw en intens, bijna altijd met een vleugje humor .

Biografie in een notendop: Ik heb een roerige jeugd genoten en ben mijn moeder op 26 jarige leeftijd aan zelfdoding verloren. Ik kom haar nog regelmatig tegen nu ik zelf moeder ben. Zij en haar omstandigheden zijn regelmatig onderwerp van mijn schrijven. Maar ik haal mijn inspiratie ook veelvuldig uit mijn drie meiden en andere allerhande verwonderingen. 

Reacties 0

This thread has been closed from taking new comments.